for mye av det gode


Langt oppi skogen, der du skulle tro at ingen kunne bo er det et nydelig lite småbruk som vi har landet på. Det er idyllisk og fred fult. Det er rolig og harmoniske omgivelser som er balsam for skjelen. Det eneste vi hører av lyder her er naturens vakre lyder og fly. Nå er det første vinteren vi opplever her ettersom vi flyttet opp her på gården i fjord. Vinteren var sen i år men den meldte virkelig sin ankomst og det i en stor grad. Vell er jeg glad i snø men dette er sykt! Det snør å snør uten stopp, og vinden har blitt en god venn av snøen som daler fint ned å gjør plassen om til et vinter land. Det er selvfølgelig idyllisk og nydelig men nå har det blitt for mye av det gode, altså snøen. Det er over en meter med snø og mer er på vei ned over. Det er for mye snø til at det nå er kjekt å med den vinden som er, blir det mye tid som må brukes innendørs. Min herlige datter hoster enda å derfor tørr jeg ikke å ta hun ut i dette være. Det er ikke bare vanlig snø vær der enn kan renne på akebrett å lage snømann og snø lykt osv. Dette er ekstremt. Vi har nå vert værfast i noen dager å vi har en som brøyter inn til oss, men når snøen bare faller ned uten stopp dekker den fint til veien raskt igjen. Så nå har vi snart et småbruk som er omgjort til en iglo, spennende? Ja, men blir litt kjedelig i lengden. Jeg håper snart snøen kan roe seg å at vinden kan løye så jeg å min datter kan gå ut å kose oss. Det hadde vert utrolig kjekt. Det er i alle fall den mest ekstreme vinteren jeg har opplevd! 


Som dere kan se her på bilde, er det såpass mye snø ute at det er høyere nå enn min herlige datter på 6 mnd. 
Ja det er virkelig mye snø her, er det merkeli at jeg begynner å bli lei allerede? hadde det ver mindre snø å vindstille ute hadde det vert noe helt annet.

   
  
 
Disse bildene ble tatt i går!
Som dere ser er det virkelig idyllisk her med snøen men i natt og i dag har det kommet så mye at det er ikke kjekt lengre!..

Hvordan er vinteren for dere?
Har dere mye snø?

5 thoughts on “for mye av det gode

  1. Ja, kan fort blir for mye av det gode som du sier 😉
    Her i Tigerstaden er det heldigvis ikke så ille med snø, men det kommer noen uhyggelige vindkast vi så gjærne kunne vært foruten 😛 hehe, men jeg skal ikke klage 😉
    God helg, og må jo bare si at dattera di var utrolig nydelig (og utrolig herlig kledd) 🙂

  2. Uffda,synes også at om det kommer så mye snø at man ikke kan gå ut så er det utrolig kjedelig. Men du får i hvertfall prøve og kose deg i helga 🙂 Utrolig fine bilder av din datter 🙂

  3. Kjempeflotte bilder! Det er veldig fint og koselig med snø, men jeg synes også at det kan bli litt for masse noen ganger.. God helg til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top