DIY – minnerik lykt

I år har jeg bestemt meg for å lage noen av jule gavene som er til familien. Jeg synes det er kjekt å bruke tiden til å lage noen av julegavene enn å bare gå å kjøpe alle rett ifra butikken. Jeg å min familie er iallfall veldig glad i hjemmelagede ting/gaver.

Ettersom Adeline er ny i familien å har en evig stor betydning for hele familien min, tenkte jeg å lage noe som har et stort minne ifra tiden nå når Adeline er så liten. Derfor ente jeg opp med å prøve meg på å lage lykt med avtrykk av Adeline sin hand og kanskje noen med fotavtrykk også.

Hvordan jeg laget det:
– Middags glass til baby
– stempel
– dekor sand
– telys
– band (om enn ønsker)

Jeg tok handen til Adeline på stempelet så hun fikk den fargen jeg ønsket på handa si. Deretter plasserte jeg den på baby glasset å tok handen bort og vasket bort fargen av stempelet. Jeg pssset på at jeg fikk alle fingrene og hele handen på glasset. Jeg holt ikke handen lenge ned på glasset før jeg tok den bort. Deretter tok jeg oppi dekor sand og så telys. Så lot jeg det stå å tørke. Noen stempler trenger lengre tid på å tørke enn hva andre type stempler gjør. Det kommer ann på merket. Jeg har tenkt å ha band rundt kansen på toppen av glasset, sånn at gjengene blir mer skjult.

Resultate ble sånn:

Så enkelt å lage men utrolig kjekt å ha som minne når hun blir eldre. Enn kan jo pynte glasset å bruke den dekoren som enn selv ønsker men dette er utgangspunktet i hvordan jeg gjor det.

Liker dere å lage julegaver?
Skal dere lage noen av julegavene i år?
Hva synes dere om lyktene jeg har laget?

#mammablogg  #DIY  #julegave  #hjemmelaget

 

3 thoughts on “DIY – minnerik lykt

  1. Fine tips 🙂 Ser du bor på Birkeland. Kommer der i fra men bor i Lillesand nå. Bor du på øygarden? Så du hadde bilde ute der sønnen din ser ut av vinduet. Lignet veldig på øygarden 🙂

  2. Tina: Tusen takk 🙂 Ja det stemmer at jeg bor på Øygarden sammen med min datter og min mamma 🙂 Kjenner du til plassen? Så utrolig kjekt å høre om andre som kommer ifra Birkeland 🙂

  3. Ja jeg kjenner til plassen. De som eier plassen er gode venner av oss 🙂 Vi hadde hestene våre der på beite en liten periode når vi var avgårde med konkurranse hesten min. Pluss at jeg hadde ansvar for hestene de sine når ikke de var der. Bodde nede på hagestad i 2år før jeg flyttet til Lillesand som er 15min uten for birkeland.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top