Glitter å stas, blinkende lys. Julen nermer seg her i hus!

Snøen har da begynt å lure seg frem å jeg merker at jule stemningen begynner å komme snikende. Jeg kjenner hvordan det klør i hendene til å begynne å pynte til jul, så i dag har jeg funnet ut at meg, Adeline og hennes momma skal punte til jul. Jeg har også tenkt å fortsette med pakke kalenderen som jeg lager til min søte datter og begynne på de julegavene som jeg å Adeline skal lage i sammen. Endel vil nokk si at jeg starter veldig tidlig med å pynte til jul, men bedre å være tidlig ute å kunne nyte jule stemningen litt lengre synes jeg 🙂 jule ting er jo ikke noe som er framme så lenge iløpet av et år å det er jo så nydelig men også litt dyrt å kjøpe men heldigvis er det noe punt som en sparer på å ikke kjøper hvert år.

Det er utrolig spennende denne julen her for meg. Det er nemlig Adeline sin første jul. For faktisk 1 år siden var hun inni magen min å jeg da hadde den siste julen som bare Michelle. Jeg var jo egentlig ikke bare Michelle siden jeg var gravid å hadde min herlige datter i magen, så det var en spennende å uforglemmelig jul i fjord også som gravid med verdens herligste datter.

Nå denne julen bor vi også på en ny plass, rett å slett på vår drømme plass. Vi bor ikke lengre i byggefelt men på et fantastisk småbruk. Vi bor litt avsidis men samtidig veldig nært til sentrum av bygda vi bor i. Det er en herlig plass der vi endelig fikk ha hestene hjemme igjen enn på en felles stall. Vi kan ha hundene å hestene løse ite på gårdsplassen ettersom vi har en bum som vi kan ta ned så ikke andre kan kjøre inn uten å ha nøkkel til den. Den bumen har vi alltid nede når hestene er løse så de ikke kan gå utenfor gårds plassen. Det er bare helt fantastisk. Men jeg kan skrive mer om plassen vi bor på i et eget blogg innlegg. Det blir iallfall utrolig kjekt å spennende å punte til jul i dag å se hvordan det blir her med jule pynten. Å det blir utrolig spennende å kjekt å se hvordan Adeline liker det og ikke minst få feire den første av mange jul sammen med hun. Jeg synes det er utrolig kjekt å gleder meg noe helt sykt 🙂 det er jo også første jul som mamma også 🙂

Til nå har jeg holt på med pakke kalender til Adeline. Den skal bli fylt opp med masse små gaver som kan være kjekt for hun allerede nå som baby. De gavene som blir litt for store til å legge oppi pakke kalenderen skal jeg pakke inn å legge ved siden av og ha tall på så den hører til den liken for den dagen. Jeg hvet hun er liten men ønsker å lage tradisjon for hun allerede nå så vi kan ha hver jul.

Som dere ser på bilde er den ikke ferdig enda men holder på å male den nå så legger ut mer bilder av pakke kalenderen etterhvert 🙂

Er du veldig glad i jul?
Skal du snart pynte til jul?
Eller har du allerede startet?
Hvilke jule kalender har du til barne ditt?

blogglisten_2f3ac23dbd4863819229af6c9e80ff22

6 thoughts on “Glitter å stas, blinkende lys. Julen nermer seg her i hus!

  1. Så skjønn hun er. Her blir det første julen for minste frøkna og den første julen er alltid spesiell om det er det første eller det 10. barnet 🙂
    Mine store på 3 og 5 år får ferdige pakke kalendere og en sjokoladekalender, mens minstefrøkna får sangkort 🙂

  2. Fru Jacobsen (@frujacobsencom): Tusen takk 🙂 så spennende 🙂 Godt å høre at det er spesielt for andre også med den første julen og at det alltid er spesielt med den uansett hvor mange barn enn har 🙂

    Høres ut som kjekke kalendere og det var smart å spennende med sangkort for hun minste 🙂

  3. Lone Olsen: Vi bor på Birkeland 🙂 Så utrolig kjekt og spennende at dere ser etter småbruk 🙂 Ser dere etter å kjøpe eller å leie? Jeg vet ikke om noe som jeg kommer på nå i Lyngdal/Farsund området, men skal si ifra om jeg hører om noe. Har dere sett på finn.no å i avisene?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top