Starten på noe nytt

Tiden flyr å vi er allerde igang med noe helt nytt for både meg å Mina Adeline. 

Stoltheten av mamma har allerede blitt 4 mnd nå. Det er jo helt sykt hvor fort tiden går! Hun vokser så fort (synes jeg) å hun utvikler seg hele tiden. Det er en stor glede å se så flink hun er med å utvikle seg for det er så stort for meg alle tingene så skjer. Det er jo mitt første barn så for meg er alt helt nytt, men for en enorm glede å stolthet har jeg aldri kjent på før jeg fikk Mina Adeline. Hun er helt fantastisk å jeg har aldri vert så stolt før som det jeg er etter at jeg fikk hun. Hun jør meg stolt av hun hver dag. 

Nå når hun har blitt rett over 4 mnd så har hun blitt gammel nokk til å begynne med grøt. Jeg synes det er helt sprøtt at hun allerde er så gammel at hun kan begynne med det. Samtidig som hun nå har begynt med grøt så ammer jeg hun også å det kommer jeg til å gjøre så lenge jeg kan. Siden Mina Adeline er alergisk mot q melk proteiner så kan hun ikke ha vanlig grøt. Derfor ble jeg utrolig glad når jeg så på butikken at de hadde en grøt som Mina Adeline kunne ha. 

 Det er Nestle Sinlac sin spesialgrøt som er uten q melk proteiner, gluten og laktose. Det er en spesialgrøt som er utviklet for barn som har kumelkproteinallergi. Det er også en grøt som barn som har laktoseintoleranse og/eller cøliaki kan ha.

Jeg var utrolig spent men også litt nervøs første gang jeg ga hun grøt siden dette var helt nytt for både hun å meg. Jeg fant raskt ut at jeg ikke trengte å være nervøs for grøten for det var noe som falt kjempe godt i smak for Mina Adeline. Hun smiler og stor koser seg når hun får grøt å er godt fornøyd. Hun får også sviskemos nå når hun får grøt sånn at jeg får hålt avføringen vedlike. Mina Adeline storkoser seg også når hun får sviskemos. Jeg ble veldig overrasket at det var noe som virkelig skulle komme så godt i smak for hun, men er også veldig glad for det.


Stoltheten av mamma har virkelig spist grøt med hele ansiktet å er super fornøyd med 
den nye sminke trenden som hun nå prøver å sette i baby verdenen 🙂


Min søte prinsesse smiler å er stor fornøyd med å få sviskemos etter grøten for så å bli ammet.
Hun synes det er utrolig kjekt å spise med hele ansiktet her også å prøver seg på en ny type sminke metode 
for å se hvilken metode som faller best i smak i babyverdenen 🙂

Når hun er ferdig med å spise er jeg raskt ute med å vaske bort hennes type sminke metode, fordi jeg ønsker at hun skal være ren. Mina Adeline er ikke helt eni med meg i det, men hun aksepterer det bra å benytter sjangsen til å tynte seg rundt munnen igjen på neste måltid. Hun har ikke reagert noe på denne maten som er uten q melk proteiner å det er jeg utrolig glad for. Er så godt å finne noe som er i salg på vanlige matvare butikker som hun kan ha forde om jeg også ammer hun. 

Hva tid begynte dere med grøt?
Har dere prøvd ut denne grøten?
Likte barnet deres grøt å sviskemos?

4 thoughts on “Starten på noe nytt

  1. Lone Olsen: Jo det er det, men synes det går så fort. Det hadde ikke trengt å gå så raskt, men det vil nokk sikkert alltid føles sånn uansett 🙂 hehe. Men er utrolig kjekt å kunne gi hun grøt å la hun få smake på mer nå enn bare å bli ammet 🙂 Forstår godt at du gleder deg til det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top