Dåp forberedelse – dåps dekurasjon (noe laget og noe kjøpt)


Siden tiden fløy å jeg plutselig fikk dårlig tid med dåps forberedelsenne + at internettet tok kvelden fikk jeg ikke blogget stort noe i slutten ang dåps forberedelsenne. Så jeg er litt sent ut nå siden dåpen nå har vert, men bedre sent enn aldri 🙂

Å planlegge en dåp trodde jeg skulle være veldig lett å at det ikke skulle være så utrolig mye arbeid som det de faktisk viste seg å være. Jeg gjor nokk litt mer ut av dåps forberedelsenne enn hva jeg hadde trengt men jeg ønsket å gjøre det så perfekt så mulig. Dette var å er en stor dag som er en gang i livet til Mina Adeline. Etter vi hadde vert en tur på Haua eller Sokndal som mange også sier, så hadde jeg fått sett lokalet å da kunne jeg få planlegge dekurasjonen til lokalet mye bedre. Tiden ble litt liten men jeg var fast bestemt på at jeg skulle klare det. Jeg var på stor shopping å fikk kjøpt inn all punten jeg trengte å det jeg trengte for å lage dekurasjon på lysene å resten av bord kortene osv. Jeg hadde også laget til en boks som jeg hadde puntet så jeg ønsket at alle som var i dåpen skulle skrive en hilsen til Mina Adeliene så hun kan lese å se tilbake på når hun ble stor. 

Her er boksen jeg puntet til med bilder, skrift, band, rosa ark, osv. 
Jeg ønsket at det skulle bli et personlig preg på boksen
ettersom det er en boks til Mina Adeline med hilsener til hun
ifra de som var i dåpen. 

Jeg puntet også den boksen som har små hvite ark oppi, som de 
som var i dåpen kunne skrive hilsenen på det arket å deretter legge det 
oppi boksen til Mina Adeline. 

På den boksen med små hvite ark oppi har jeg puntet med skrift (stempel),
ark, å forskellig punt som jeg har festet på. Jeg laget den til 
i rosa den også så den kunne passe til boksen til Mina Adeline. 

Jeg laget også til små kort med bilde av Mina Adeline på som jeg la på
talerkenen sammen med servietten til de som kom. På kortene hadde jeg 
somsakt et bilde av Mina Adeline og deretter hadde jeg skrevet Velkommen.

Jeg hadde også dekurert lys som jeg hadde på langbordet, gavebordet og kaffi bordet.

Ettersom tiden fløy avgårde når dåps helgen var kommet å jeg hadde vert så flink å tatt på meg nesten all arbeidet selv. Så fikk jeg ikke kommet igang med å punte lokalet før litt sent om kvelden dagen før dåpen. Jeg var heldig og fikk hjelp av min snille 3 menning og min fantastiske pappa. De hjalp meg med å sette isammen bordene til et langbord, legge på duk, dekke på osv. Jeg var utrolig glad å lettet over at de var så snille å var med å hjalp meg med dette. Hvis ikke hadde det tatt mye lengre tid enn hva det gjor.

Her er resultatet av hvordan lokalet ble da vi endelig var klar.

Sånn ble resultatet av gavebordet.

Her er hvordan resultatet av kaffi bordet ble.

Jeg ble utrolig fornøyd med resultatet å var veldig glad når lokalet var ferdig puntet og for hjelpen jeg fikk av de andre 🙂

Hva synes dere om resultatet?
Var det noe av punten som dere likte bedre enn noe av det andre?
Har noen av dere laget til noe lignende av punt når dere hadde barne dåp?

 

4 thoughts on “Dåp forberedelse – dåps dekurasjon (noe laget og noe kjøpt)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top