Footprints In The Sand


Da har jeg prøvd på avstøypning av fot og hand avtrykket til lille jenta mi igjen, der jeg fikk hjelp av min kjære mamma også. Mina Adeline lå å sov mens vi gjor det, så det var utrolig greit at hun var så avslappet siden det gjor at de ble lettere å få tatt avtrykkene da. Vi hadde prøvd en gang tidligere men ønsket å prøve igjen for å se om vi kunne få et bedre resultat, siden vi ikke var helt fornøyde med sist resultat. 

Først lagte vi til trolldeig som jeg la oppi formen som jeg tidligere hadde laget til. Der tilpasset jeg trolldeigen til formen å jevnet den ut. 

Sånn så det ut etter det.

Der etter la jeg først foten til Mina Adeline oppi og trykket den ned i trolldeigen. så tok jeg handen hennes og la den oppi og plaserte den sånn som jeg ønsket å ha den å trykket den også ned i trolldeigen. 

Så ble resultaten sånn som dette.

Dette resultatet ble jeg fornøyd med så da var det bare å sette igang å lage til gipsen som jeg nå skulle fylle opp på toppen av avtrykkene og trolldeigen.

Sånn så gipsen ut når jeg var ferdig og røre den ut med vann.


Sånn så det ut til slutt når jeg hadde helt oppi gipsen og deretter støttet jeg det litt opp i kantene rundt så det holder formen.

Så nå er det bare å vente på at gipsen har tørket så jeg kan ta den ut ifra formen å ta bort trolldeigen. Er så utrolig spent på resultatet å håper at det blir bedre enn sist gang. Denne gangen når jeg laget det er hun akuratt 9 uker. Men har både malings avtrykk og gips avtrykk i 3D fra når hun var mindre og ifra når hun var på sykehuset. 

Slutt resultatet legger jeg ut så fort det er klar så dere kan få se 🙂

I denne pakken jeg kjøpte følte det med oppskrift på trolldeig og det var et sett med 3 rammer, maling, gips, utstyret enn trenger for å lage formen, underlag til der du har det på når du jobber med det, oppheng merker, malekost og lim. Jeg likte det utrolig godt å håper avtrykket blir bra nå men er virkelig ikke det letteste å lage når det er 2 gangen jeg lager det å jeg hadde aldri hatt hendene mine i trolldeig uten om når jeg var i barnehagen (men det hysker ikke jeg noe av stort). Så det er utrolig spennende og kjekt å prøve ut sånn ting så dette å ikke minst få ha disse minnene til evig tid å med hvor små bena og hendene hennes er når hun blir større. Jeg har tenkt å ta andre typer med avstøypning men det kan jeg skrive om senere når jeg har fått det hjem den typen jeg skal prøve ut å hvordan det blir. 

Nå gjenstår det bare bare å male rammen til avstøypningen og vente til det er tørket å pusse det til å få det oppi rammen. 

Har dere laget gips avstøypning i 3D av barnet deres sine hender og føtter?
Ble dere fornøyd med resultatet?
Synes dere det var vanskelig?

 

2 thoughts on “Footprints In The Sand

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top