Min første reise

På tirsdag startet dagen tidlig ettersom vi skulle på en kosetur tur til Oslo. Eller bedre sakt dagen i gård sluttet aldri så det ble to dager i strekk ettersom jeg ikke fikk lagt meg siden det var masse å gjøre for å bli klar til Oslo turen. Er jo endel som skal pakkes å gjøres klart nå når jeg har ei fantastisk lita jente. Men å få gjøre alt som skal gjøres er så utrolig kjekt å jeg elsker at hun tar opp hele tiden min. Hun er en god sjef over tiden min og livet mitt.

Vi skulle ta toget ca halv 6 på morgenen og jeg var utrolig spent på hvordan mini ville ta dette. Men som god jenta mi gjør stadig er å overraske meg over hva snill hun er, så hun sov og koste seg hele tog turen. Hun gren ikke en eneste gang! Hun var bare glad og fornøyd hele tiden.

Jeg ble positivt overrasket ettersom det var hennes første tur så langt bort å samtidig hennes første tog reise.

På toget må jeg erlig innrømme at jeg ble paff over hvor dårlig kundebehandling de hadde når de kom til barn! Da måltidet sto for tur for mini og jeg hadde ammet hun og deretter skulle gi hun det hun får på flaske, siden hun er allergisk mot q-melk proteiner gikk jeg til kafé vogna for å spør etter strøm tilgang. Da jeg kom fram å spørte høfelig hvor jeg kunne få varmet opp det jeg skulle gi hun fikk jeg beskjed om at de ikke hadde strøm tilgang utenom at jeg da måtte spørre om å få sitte i comfort vogna mens jeg varmet det. Men bak denne NSB mannen som sto bak disken så jeg at det hang en mobil lader. Så jeg spørte om jeg ikke bare kunne få låne strøm tilgangen som mobil laderen var i. Svaret jeg da fikk var at jeg ikke kunne det akkurat da ettersom det var en mobil som ble ladet da. Fortvilet å paff sa jeg til han nokk en gang at dattera mi må ha dette siden hun er allergisk mot q-melk proteiner å at jeg måtte gi hun mat. Han ga meg beskjed om at det var en mobil som lå å ladet så jeg måtte vente. Jeg ble irriterd å paff over dette å sa at dattera mi trengte mat nå å at jeg måtte varme dette å derfor trengte strøm tilgang men fikk nokk en gang beskjed rett ut om at dattera mi måtte bare vente med å få mat! Jeg kjente jeg ble sinna å fortvilet, hvordan kunne en voksen mann si sånn så det. Hadde det vert jeg som var sulten å skulle hatt
Mat kunne jeg ventet men ikke en liten jente på 6 uker..

Deretter fant jeg kunduktøren på toget å spørte han etter strøm tilgang på toget eller om jeg kunne gå inn i comfort vogna å varme dette å forklare han det samme som jeg hadde gjort til han som stod i kafé vogna. Kunduktøren bare så merkelig på meg å spørte om jeg ikke ammer hun, å jeg fortvilet svarte ja til at jeg ammer hun men at jeg måtte gi henne noe på flaske siden hun er allergisk. Etter endel forklaring der kunduktøren ikke var behjelpelig sa han til slutt at det var strøm tilgang i familie vogna jeg satt i..

Jeg var lettet over å endelig få tilgang til strøm for å varme flaska men var små sinna over hvor dårlig kundebehandling de viste over for meg med tanke på måltidet til dattera mi..

Her er noen bilder ifra tog turen:

Her er Adeline og hennes fantastiske momma (min kjære og gode mamma) <3

“Jippi, jeg kjører tog for første gang”, Adeline koser seg på toget 🙂

Da vi annkom Oslo etter 4,5 timer var det fantastisk å kunne strekke på bena å komme seg ut å gå så Adeline kunne få seg frisk loft etter den lange reisen. Adeline var i strålende humør å hadde vert det på hele turen. Så vi fant ut at det var på tide å utforske Oslo.

Første plass vi da ente opp i var selvfølgelig Karl Johansgate. Adeline hadde da sovnet så hun sov seg igjennom hele gata nesten men vi hadde mer planer enn bare denne gata. Vi skulle nemlig opp på slottet! Det var jo en selvfølge at vi måtte på Slottet når vi var i selveste Oslo.

Da vi annkom slottet etter en koselig liten spaser tur var det måltid til min søte mini som stod for tur. Å når pliktene kaller er det ingen unnskyldning på hvor man befinner seg! Så da var det å sette seg ned inne i slottsparken å amme. Enn skulle jo tro at amming på offentlig sted nå i år 2013 var normalt å at alle hadde sett det men tydeligvis ikke. Det var noen som virkelig ikke kunne trekke til seg øynene men ettersom jeg er så jeg er å ikke tar ting så tungt så satte jeg blikket tilbake på de å stirret like mye tilbake på de som de stirret på meg. Likt skal jo være likt, synes nå jeg. Men hver sine meninger ang det.

Da Adeline var blitt god å mett å var godt fornøyd med Xtine Michelles meieri as, var det på tide å fortsette å utforske Oslo å slottet som vi var på. Så da var det rundt å se å mamma var snill å tok bilder av oss. Noe jeg er utrolig takknemlig for. Er alltid så kjekt med minner å spesielt når det er første turen Adeline er på. Da vi var ferdige på slottet å deretter skulle igjennom Karl Johansgate igjen hadde den lille prinsessa mi bestemt seg for at hun skulle være våken å skulle være på armen min å jeg var bare super glad for å ha henne inntil meg. Hun var enda i strålende humør å var helt med da vi gikk ned over Karl Johansgate og følte med å så rundt seg å snudde på hode ifra side til side med jevne mellomrom å så på alle de nye inntrykkene for hun.

Da vi kom litt ned over så plutselig mamma en “kjendis” dame. Vi hadde vert på utkikk etter kjendiser hele tiden å da mamma plutselig så ei så måtte vi bort å ta bilde. Vi kunne ikke så hilse på hun ettersom hun ble intervjuet, men samme det, vi så hun. Dama vi så var Siv Jensen ifra sånn parti greier, noe jeg virkelig ikke er interisert i (ja mange synes nokk det er mindre bra at jeg ikke engasjerer meg innen det, men er ikke alle som kan ha samme interesser med hva de engasjerer seg innen). Jeg viste iallfall hvem hun var å synes dette var stas.

Her er noen bilder ifra da vi var på slottet å rundt i gatene i Oslo:

Da vi var kommet igjennom Karl Johans gata igjen på tilbakeveien hadde Adeline sovnet på slutten at gata. Å da var klokken så mye at vi måtte videre med trikken i Oslo til en avtale som vi hadde med noen der. Da vi var ferdige med dette hadde tiden gått litt for raskt enn hva som var planlagt så da var det å kjappe seg tilbake til tog stasjonen å prøve å rekke toget hjem. Vi sprang å sprang å jeg trodde virkelig ikke at jeg hadde noe kondis, men sjokkerende nokk er det sprøtt å se hva som er innebygget når en trenger det. Vi sprang ifra der trikken stoppet å inn på Oslo S å jeg med vogna å mamma etter, vi sprang mellom folkene som de var kjegler å det var ikke lite folk heller men det gikk bra å det var ikke noen kjegler som flyttet så raskt på seg heller så beregningen min da vi sprang mellom de ble riktig.

Vi sprang å sprang å var veldig redde før at toget hadde kjørt siden vi var forsinket. Men da vi kom ned over til sporet der toget skulle stå så vi det. Det hadde ikke kjørt å var forsinket så derfor rakk vi det på sekundet. Meg å mamma var så letter å glade å ikke minst total anpustne etter springeturen som virkelig ikke sto høyest på ønskelista. Men glade var vi over at vi hadde rukket toget å at vi nå kunne sette oss ned å slappe av.

Kundebehandlingen hjem igjen var ikke så mye bedre men det fikk nå bare være. Jeg viste iallfall denne gangen hvor jeg kunne gå for å få strøm tilgang så det gikk bra. Adeline suppa mi var godt fornøyd hjem igjen også. Hun hadde litt vont i magen men hun fikk være i armene mine å når det gikk bedre fikk hun ligge i vogn posen sin på siden av meg i sete, å der sovnet hun godt å sov nesten resten at turen hjem.

Da vi kom hjem var det hærlig å kunne legge seg ned å sove å slappe av å ta inn over seg alle inntrykkene å hvor flink dattera mi hadde vert på denne kjekke turen. Jeg var utrolig stolt over hun å var veldig fornøyd meg hele dagen å turen. Det var spennende å kjekt å få så god opplevelse med hvor flink Adeline var og det var utrolig kjekt å kunne reise på tur med mamma.

Hvordan gikk første reisen sammen med ongen deres?
Ammer dere?
Har dere ammet offentlig blant masse folk?

Xoxo,
Xtine Michelle

One thought on “Min første reise

  1. Herregud for ein dårlig service! Sjønne gått du blei irriterde! Hahaa men måtte la av “Xstine Michelle’s meieri” fine den 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top