En rund uke

En rund uke, med runde tall. En uke fult med glede og lykke. 

Nå er jeg kommet i uke 30. Det vil si at det er bare ca 10 uker igjen til den lille jenta mi kommer. Det kan være hun kommer før eller etter, det er aldri godt å hvite eller å si. Denne uka til nå har vert helt magisk. Jeg har endelig fått sett gull jenta mi på 3D og 4D og lever på en enorm glede og lykke etter det. Føler alt jeg har gått igjennom å enda går igjennom i svangerskapet og hvordan svangerskapet mitt er, er så hvert alt sammen nå når jeg har fått sett hun så bra å fått et enda sterkere tilknytning til hun. Hun er alt for meg å det er ingenting som kan forandre det. Jeg er så glad jeg har fått opplevelsen med å få bli/være mamma til den perfekte jenta mi <3

Som noen av dere har lest tidligere så har svangerskapet mitt bydd på utfordringer å enda byr på nye utfordringer men samtidig går det helt okei nå. Alt ble så annerledes etter i går da jeg fikk se henne årntlig (ut ifra hva en ultralyd kan vise deg). Jeg er stolt over magen min og jeg er stolt av å få være min lille prinesse sin mamma. Uansett hvor hart det er å være alene å gå igjennom dette alene så har jeg fantatsike venner og en super god mamma som hjelper meg så jeg begynner å føle at dette går bra å bare gleder meg til hun kommer. Jeg er klar for å stå på å klare å være alene mamma. Kan andre så kan søren meg jeg også! Det er jo det vakreste som finnes som jeg nå skal få dele livet mitt med. Så jeg er mye mer innstilt på dette nå og føler mye sterkere bånd til den lille jenta mi nå enn hva jeg noen gang har kjent før. 

Akuratt nå i denne uka så er det to kontroller jeg skal på (har vert på en allerede). Grunnen for at det har blitt to er fordi jeg må måle blodsukkere ettersom det var så høyt i sist uke. Jeg hvet veldig lite enda. men målingen for i dag var bra, så skal måle igjen neste uke så håper på å få hvite mer da å at det holder seg bra. Jeg har gjort forandringer som kan være hjelpende for at resultatet av målingen skulle kunne ha mulighet til å bli bra, men det kan jeg skrive om i en egen blogg isåfall å fortelle dere 🙂
Så denne uka går mer i kontroller å passe på kroppen min. Føler uka til nå har vert utrolig bra.

Uke 30
♥ Vekt: 1750 g
♥ Full Lengde: ca 37 cm
 CRL: ca 27,5 cm
♥ Termin: 21.August.2013
♥ Kjenner liv i magen: Ja, mye mer enn tidligere og sterkere
♥ Kjønn: Jente
♥ Funnet navn: Ja, men holder navne hemmelig inntil videre. 
♥ Trimester – 3.trimester
♥ Utålmodig: Ja veldig! Gleder meg så til hun kommer. 
♥ Strekkmerker: Ja! 
♥ Hevelser og vann i kroppen: Ja litt
♥ Tungt: Ja begynner å bli tungt nå
♥Kynnere: Ja en god del å de er veldig ubehageli å smertefulle! 
♥ Hodet festet: Nei 
♥ Plager: Bekkenløsning, til tider store smerter i magen
♥ Humør: Veldig bra
♥ Sykehusbagen: har begynt på den

litt innformasjon om den lille jenta i magen min for uke 30
 
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 28 uker gammelt. Hjernens overflate blir stadig mer rynkete etter hvert som vindingene dannes. Forskere mener intelligensen kommer fra dette laget. Når vindingene snor og bukter seg på overflaten, maksimeres antallet hjerneceller og overflaten blir større. Nå kontrollerer hjernen den rytmiske pusteøvelsen og regulerer temperaturen selv!

Lanugohårene begynner å forsvinne, men forblir lengst på ryggen og skuldrene. Fosteret har nå ordentlige hår på hodet. Fettlaget under huden blir tykkere og glatter ut huden. Fettet isolerer og fungerer som energikilde.

Fosteret fortsetter å bevege seg så mye som mulig på den begrensede plassen og sparker med føttene og dunker med hendene. Noen fostre begynner også å snu seg med hodet ned nå. Dette kjenner du når fosteret sparker og dunker mot mellomgulvet og ribbeina, og hodet presser mot bekkenbunnen.


(Informasjon og bilde er hentet ifra mobil app fra babyverden.no)

Hvilken svangerskaps uke er dere kommet i nå?
Hvordan var det for dere når dere kom over i 3. trimester?

Xoxo,
Xtine Michelle 


 

Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der. 

 

One thought on “En rund uke

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top