En ny uke, et nytt trimester

En ny uke, et nytt trimester. 12 uker gjenstår, men tiden er nærmere enn den noen gang har vert!
En spennende tid, med nye opplevelser. 

Nå har jeg kommet over i de siste trimestere i graviditeten min, alså 3.trimester. Tiden fram til nå har vert utfordrene og spennende, men samtidig har jeg lært utroli mye! Jeg er spent på den siste tiden som nå er startet. Hvordan de 12 siste ukene blir. Kommer hun på terminen eller kommer hun før, det er noe jeg tenker mye på. Jeg er nå i uke 28, og det er spennende for hver uke som går. Er så mye som utvikler seg med hun lille å hun vokser utroli mye. Merker hun begynner å bli stor inni magen min. Ikke nokk med det, hun begynner å veie litt.. Så merker det begynner å bli tyngre nå å gå gravid en hva det har vert tidligere. Magen har også vokst mye siden starten av, og magen begynner å bli mer i veien nå for meg enn hva den har vert. Men jeg elsker magen like mye uansett. Jeg må bare lære meg måter til å gjøre ting annerledes enn tidligere så går det bra 🙂 

Har begynt å slite igjen med bekken smerter, noe jeg fikk veldig tidlig i svangerskapet, men prøver så godt jeg kan å kjenner mine egne begrensninger men er ikke alltid like lett. Det er jo mange som har de plagene og noen har tøffere svangerskap enn andre men vi alle er heldige å får det beste som har hent oss når tiden er over som gravid. Det er det som er så bra! Så gleder meg kjempe mye til å få hun lille jenta mi i armene mine. Kan nesten ikke vente, hehe. 

Uke 28
♥ Vekt: 1350 g
♥ Full Lengde: ca 35 cm
 CRL: ca 25,5 cm
♥ Termin: 21.August.2013
♥ Kjenner liv i magen: Ja, mye mer enn tidligere og sterkere
♥ Kjønn: Jente
♥ Funnet navn: Ja, men holder navne hemmelig inntil videre. 
♥ Trimester – 3.trimester
♥ Utålmodig: Ja veldig! Gleder meg så til hun kommer. 
♥ Strekkmerker: Ja! 
♥ Hevelser og vann i kroppen: Ja litt
♥ Tungt: Ja begynner å bli tungt nå
♥Kynnere: Ja en god del å de er veldig ubehageli å smertefulle! 
♥ Hodet festet: Nei 
♥ Plager: Bekkenløsning, til tider store smerter i magen
♥ Humør: Veldig bra
♥ Sykehusbagen: har begynt på den

litt innformasjon om den lille jenta i magen min for uke 28
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 26 uker gammelt. Hjernebølgenes mønster ligner det nyfødtes.

Fosteret blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene kan nå puste luft, men det er fremdeles best for fosteret å forbli i livmoren slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. Fosterets kropp består av mellom to og tre prosent fett.

Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at fosteret klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre regelmessige pusteøvelser. 


(Informasjon og bilde er hentet ifra mobil app fra babyverden.no)

Magebilder for uke 28 kommer ilpet av uka! 🙂

Hvilken svangeskaps uke er dere i?
Hvordan var det for dere i slutten av 2.trimester og starten på 3.trimester?

Xoxo,
Xtine Michelle 
 


Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der. 
 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top