Jeg bærer på en dyrebar skatt


Magen vokser og sparkene blir tydeligere. Tiden som gjenstår til den store dagen, blir mindre og mindre for hver uke og hver dag. 
Jeg er nå i uke 26! (Helt i slutten av uke 26)

Store forandringer skjer, det merkes. Opplevelser blir sterkere og hun lille mageboeren blir større, og tyngre. Magen begynner å bli tyngre å bære, men å bære den med stolthet blir aldri vanskelig! Jeg har nå kommet i slutten av uke 26 (bildene som vises her er tatt i går, Uke 26 + 5). Så da fant jeg ut at det var på tide med nye magebilder for uke 26, ettersom jeg tar bilder for hver uke så jeg kan ha som minne og for å se forandringene ifra uke til uke på magen. Synes det er en veldig lett å grei måte å klare å følge med på hvordan forandringene er på magen når jeg ikke klarer å se forandringer ifra uke til uke i speilen. Men hvem klarer å se forandringene for hver uke i speilen? Enn blir jo så vant til å ha magen osv så er jo ikke lett å se forandringene ute om på bilder 🙂

Uke 26
Vekt: 1000 g (1 kg)
Full Lengde: ca 32 cm
CRL: ca 23,5 cm
Termin: 21.August.2013
Kjenner liv i magen: Ja, mye mer enn tidligere og sterkere
Kjønn: Jente
Funnet navn: Ja, men holder navne hemmelig inntil videre. 


litt innformasjon om den lille jenta i magen min for uke 26
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 24 uker gammelt. Hjernebølger begynner å aktivisere hørsels- og synssystemer, og både munn og lepper viser større sensitivitet. Hjernevindingene utvikles gradvis fra nå av. Fosteret begynner nå å reagere på både lys og lyder som kommer utenfra livmoren. Neseborene som til nå har vært lukket, åpnes.

Lungene begynner å bli bedre forberedt på et liv utenfor livmoren hvis barnet skulle bli født for tidlig. Ryggraden vokser for å støtte opp om fosterets vekt. Ryggraden består nå av 33 ringer, 150 ledd og 1000 sener.

Den neste måneden vil være en svært aktiv periode for fosteret, og det vil vokse mye og legge godt på seg.


(Informasjon og bilde er hentet ifra mobil app fra babyverden.no)

Xoxo,
Xtine Michelle 


Fotograf: Bente Broberg (Broberg Foto)
Facebook side: 
https://www.facebook.com/pages/Broberg-Foto/172892266203427?ref=hl

Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der. 

 

2 thoughts on “Jeg bærer på en dyrebar skatt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top