Det bevekte seg!

I går var føste gang jeg så det! Det var helt utrolig, men samtidig veldig kjekt. Jeg hadde sett det på film som andre har hatt men aldri opplevd det selv. Min mamma så det også, så det var ikke bare meg. 

I går satt jeg å slappet av i sofaen å så litt på tv. Jeg merket det var litt liv i magen og tilfeldig så jeg ned på magen og plutselig så jeg når hu beveget seg utenfor på magen! Ja du kunne se det utpå magen min.. Det var helt utrolig.. Jeg sa det med en gang til min mamma å hun så også etter å plutselig jor hun lille det igjen. Min mamma så det også! Det var sprøtt men samtidig veldig kjekt. Det var så godt mamma også så det så jeg ikke hadde trodd at det bare var meg. Jeg har aldri opplevd dette før å syntes det var utrolig spennende. Jeg satt å så videre å håpet hun skulle gjøre det igjen men da tror jeg hun lille ikke ville det ettersom hun da roet seg ned.

Jeg vet det er vanlig å kunne se det, men viste ikke hvor langt enn skulle være på vei før enn kunne se det. Så ble veldig overrasket og glad. Tenk nå kunne jeg faktisk se med mine egne øyner på magen min når hun beveget seg. Jeg håper jeg får se det igjen om ikke så lenge, men gleder meg uansett over at jeg har sett det. Så får jeg heller bli overrasket når hu finner ut at hun skal gjøre det så tydelig at enn kan se det igjen.  

det var en spennende og god følelse av å kunne se det, ikke noe skremmende følelse men bare god. Å jeg elsker jo hver gang jeg kjenner henne bevege seg. Så hver dag er bare en ren lykke sammen med hun. Er veldig spent også på å se om hun blir en rolig eller en aktiv onge når hun kommer, ettersom jeg har ADHD selv så er jeg litt spent på å se om hun også har det eller om hun er heldig og slipper å ha det. Håper for hennes del at hun slipper unna ADHD en for den kan være utrolig tøff å klare å leve med til tider, men enn blir jo vant til det ettersom enn ikje vet hvordan det er å ikke ha det. Vi med ADHD er jo normale mennesker uansett vi har bare noen ting som er mer vanskelig enn andre ting. Men dette med ADHD å hvordan det er for meg med det kan jeg heller skrive mer om i et annet blogg innlegg.

Når kunne dere se utenpå magen deres når babyen deres beveget seg inni der?
Er det noen andre som også har ADHD som går igjennom et svangerskap som ønsker å si hvordan det er for dere?
Isåfall, fikk deres onge ADHD eller var den heldig å slapp unna det?

(Jeg vet ikke om ADHD er noe arvelig men håper jo det ikke er det å håper at hun lille kan slippe å få det!)

Xoxo,
Xtine Michelle 

Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der.  

2 thoughts on “Det bevekte seg!

  1. Hei!
    ADHD er 70% arvelig fra den ENE part. hvis begge har det så er det vel 90% sjanse for at barnet har ADHD i veldig stor eller mindre grad. ADHD er forskjellig fra person til person og noen takler det bedre enn andre.
    Noen sier at hvis barnet er veldig livlig tidlig i svangerskapet kan du på forhånd mene at det har ADHD, Det er ikke bekreftet, men det kommer fra noen foreldre som opplevde dette under svangerskapet. Noen har til og med opplevd for tidlig fødsel. For tidlig fødsel kan også gå i arv hvis far eller mor(60%) har opplevd dette bak i familien. Dette under en undersøkelse fra Skottland.
    Med ADHD følges det svært ofte med arvelige tilleggs sykdommer/psykiske sykdommer eller syndromer. Siden ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) er et SYNDROM (og IKKE en sykdom), er det ofte tillegg som Tourettes syndrom, Asperger syndrom, ADD og ME.
    Noe jeg har merket i min forskning er at de fleste menn har Tourettes ved siden av, og gjerne overfører Tourettes videre til gutter enn jenter. Nå er det et program som kommer på Kanal 5 om Tenåringsjenter som har Tourettes(kanskje noe du kan ta lærdom av). Litt mindre sjanse er det at menn overfører Aspergers, og det er kvinner igjen som overfører Aspergers lettere til både jenter og gutter.
    ADD og ME er veldig lett å overføre fra kvinner til kvinner. Depresjoner under ME er en vanskelig ting å takle hos barn. Depresjoner generelt er svært tungt for barn, og barn blir lett smittet av sine foreldre. Pass på at du setter barnet ditt først og følger barnet opp hele tiden for behandling.
    Siden du virker veldig uvitende om din egen ADHD og ADHD generelt så vet du nok ikke så mye om det som kommer med heller. Da anbefaler jeg deg på det aller sterkeste å lese og lære deg opp til å både takle barn med ADHD og tilleggs, og hvordan du selv med voksen ADHD skal kunne klare å håndtere barnet på best mulig måte så begge har det bra.
    Selv om ting kan se mørkt ut å ha barn med eventuelle psykiske sykdommer eller syndromer, så kan man likevel få like mye glede av dem som friske barn. Med rett oppfølging og behandling igjennom hele livet, en flott oppvekst med foreldrene sine og skolegang, kan barn med ADHD takle sin situasjon mye lettere når de blir voksne og skal inn i arbeidslivet. Flere og flere i dag blir diagnostisert med ADHD, og det forskes enda på om det skylles bare arv eller miljø, eller begge deler.
    Dagens barn som blir født er i så omfang med ADHD at det finnes enorme grupper som ADHD-foreningen (som jeg da er medlem i) og en rekke møter i barnehager for ansatte som lærer å håndtere barn med ADHD

  2. Spennande med dei sparkane:-) eg au elske det! Kjekt me vente jente begge to 🙂 håbe graviditeten din går fint. Hvis du e liga heldig så mg så gir ADHD’en litt slepp når du blir mamma 🙂 eg kjente ikje et snev av det itte Linnea blei født 🙂 du vokse nesten fra det på en måde, syns nå eg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top