Magebilde uke 19

Denne uka er jeg i uke 19. Synes tiden begynner å gå litt fort nå ettersom jeg snart er halveis. Gleder meg hver dag over den søte jenta som jeg har i magen og gleder meg veldig fram igjennom å se hva jeg har i vente ut i svangerskapet osv 🙂 Synes det er en veldig spennende tid!


Uke 19
Vekt: 325 g
Full Lengde: ca 25 cm
CRL: ca 16 cm
Termin: 21.August.2013
Kjenner liv i magen: Ja
Kjønn: Jente
Funnet navn: Ja, men holder navne hemmelig inntil videre.  

 

En liten innfor om den lille jenta i magen min for uke 19
Denne uka er fostere 17 uker gammelt. Det har nå begynt sånn smått å legge seg et fettlag under huden. Dette vil hjelpe barnet å opprettholde riktig kroppstemperatur etter fødselen. Lanugohårene dekker nesten hele kroppen nå. Hos jenter dannes eggceller til den store gullmedaljen under svangerskapet, og er på et tidspunkt i millionklassen. I motsetning til guttene, fødes jenter med alle kjønnsceller de noen gang vil ha. Innen fødselen vil antallet eggceller minske dramatisk. 


(Informasjon og bilde er hentet ifra mobil app fra babyverden.no)

Xoxo,
Xtine Michelle 

 

 

One thought on “Magebilde uke 19

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top