1,2,3 ? 9,10! Smiiil!


En ubalanse med lite og noen ganger ekstremt mye søvn, ekstreme hormoner som fester på høyt nivå inni kroppen. En kvalme uten stopp og Influensa smerter på toppen. Dette er bare noe av det.. Men spørsmålet er, hvordan håndtere det?

Hverdagen byr ofte på utfordringer. Andre trenger ikke lage utfordringene for hverdagen min lager dem selv, Kroppen min lager utfordringene. Hormoner så er så sterke å som fester på høyt nivå inni kroppen er den beste måten å forklare det på. Det er hormoner som er vanskelig å styre og forstår. Det er store forandringer i kroppen så skjer daglig, men lite forståelse og mer forvirret blir jeg. Jeg forstår jeg er gravid, men jeg forstår ikke hva som skjer med meg, hva som skjer med kroppen min.

Det er vanskelig og trives i min egen kropp pga vekt økning, jeg vet det er normalt men samtidig hardt å klare å akseptere. Jeg prøver å glede meg over hver dag å sette pris på den, men dagene går mer i et å håvet mitt jobber på spreng.


Jeg prøver å glede meg å drømme meg bort med tanken på hvordan barnerommet skal innredes å sånn men det begynner å bli så mye utfordringer i hverdagen at det er vanskelig å klare å drømme seg bort med tanken på hvordan det skal innredes, tingene som skal kjøpes osv. Det skal jo være en jente sin drøm, men hvis jeg bare kunne hatt det som min drøm enn å bli sliten av alt rundt det.

Jeg gleder meg kjempe mye til ungen kommer å til å få gå på ultralyd igjen å få se min lille engel på jord. Jeg håper bare tiden kan gå fort så jeg snart kan få se knøten igjen <3

Jeg har også begynt å se litt på barnesete å har falt veldig for Ferrari sitt barnesete ettersom jeg elsker biler, å føler selv at det barnesete passer om det blir gutt eller jente. Er nokk en del andre som kanskje ikke mener det, men det er hver enkel sin smak å interesse for ting.

Det er mye tanker i hode å utfordringer og jeg merker det sliter meg ut en del å føler jeg begynner å kjøre meg selv hardt til veggen pga alt, så merker en liten ferie hadde aldri vert feil. Slappet av, sluppet alle tankene å bekymringene. Har ikke vert på ferie på lenge så det hadde vert godt. Men det blir kanskje bedre når det har blitt litt flere uker som er gått å når jeg kanskje klarer å forstå hvilke forandringer som skjer i kroppen min. Jeg krysser i alle fall fingrene å håper det blir litt lettere dager etter hvert. Ingen dager er like, å det er jo bra. Kanskje jeg skal prøve å i morgen når jeg står opp å smile til meg selv å si ?Dette skal bli en bra dag? å håpe det kanskje hjelper på at det kan bli en letter dag med mindre utfordringer.

 

Er det noen av dere som går gravide?
Sliter dere med ekstreme hormoner?
Hvordan takler dere hverdagen å har dere noen tips til hvordan dere håndterer det?

Xoxo, Xtine Michelle 

2 thoughts on “1,2,3 ? 9,10! Smiiil!

  1. Det er ikke noe trøst dessverre, men jag har aldri hørt at noen har fått det noe lettere hver dag etter graviditeten heller. Så du må nok heller prøve å finne en måte hvor du kan akseptere det gode i hverdagen, det lille du kan finne og takke for det. Tenke på det som DRIVES YOU ON hver dag og gå igjennom dagen din hver kveld. 🙂 Det finnes mye hjelp på nettet og psykologer og leger er også til stede for å gi deg råd og tips, samt oppfølging.
    Barn er en herlig opplevelse! Men det kommer så klart et EKSTREMT ansvar og problemene vil bare stige. Barn er jo ikke det som gjør at et tungt liv blir noe lettere, eller et vakt forhold så mye sterkere, men det har jo SELVSAGT mye kjærlighet og gode opplevelser likevel i seg som kan toppe alt hvis man bare lærer seg å ta de gode tingene sterkere til seg! 🙂
    Når du kjenner at du har det tyngre og er mer sliten som gravid, vil du faktisk få mer oppå der når du har fått barnet..Så mye mer bekymringer og problemer. Du skal ikke bare ta vare på et barn som er avhengig av deg, du skal huske på kjæresten/far til det nye barnet og deg selv også.
    hehe.. Barnet er sitt eget individ, ikke noe du kan rope dekk og sitt til, det blir å gjøre som det selv tenker, og du kan bare stå på sidelinjen og håpe at det tar til seg deres råd og lærdom og at alt går bra. Når det blir syk vet du ikke om de blir frisk igjen. Når de skal på skolen eller i barnehagen, bekymrer du deg for om de kommer seg hjem og/eller ikke har blitt skadet eller mobbet. Du kommer til å kjenne på alle foreldres følelse til sine barn når de må snu ryggen til, spesielt når barna er store nok til at de flytter ut 🙂
    Det er et helvete, for du elsker dem over alt på jord og kunne ofret hele livet ditt for dem for at de alltid skal være hovedpersonen i sitt og ditt liv. Alle foreldre ønsker et enklere liv for seg selv og barna sine, men livet har seg sånn at det sjeldent skjer. Du må love deg selv å vise at du ikke er deprimert, sliten og umotivert overfor dine små barn så de selv ikke skal føle det du føler. Du kan smile over at når du har det godt med deg selv er alt så mye enklere og det smitter over på andre 🙂 Du vil også ha energi til å dyrke forholdet til mannen din og mer motivasjon til å planlegge hverdagen din mer så du skal ha det bra. Når det kommer uventede ting opp så har du øvd deg på å takle dette. Og ja, når du får rutine på ting, så får du det også lettere. Jeg mener da også at når du har hatt barnet en stund har du lagt til deg rutiner til at du får tid og rom til å tenke på andre/nye ting og du blir god i multitasking! 😉
    Alle er forskjellige. Noen kjenner seg ikke igjen i dette, andre føler at det er ganske spot on. Det kommer an på din personlighet, ditt liv, din helse, osv. Noen som får barn takler det ikke og blir nøt til å gi barna et nytt hjem.
    Jeg tror du skjønner hva jeg mener. 🙂
    Jeg kjenner en del med barn og foreldre som er i disse situasjonene som har fortalt meg dette, da jeg har spurt av intens nysgjerrighet. Har så prøvd å sette sammen og finne ut hva folk kjenner seg igjen på og siden jeg selv ikke har barn, men som sagt, kjenner og har fått kunnskap fra andre, så tror jeg likevel at jeg har rett til å komme med det og at du kan ta til deg dette. 🙂
    Du har jo også litt småting i hodet som vi begge kan sammenligne oss med, selv om vi ikke har snakket noe ut om det sammen. Men jeg er veldig sikker, for ut ifra hva jeg har lest her og hva jeg har hørt, så har vi mye til felles når det gjeller mye av det tyngste. Det er bare å spørre eller om du vil ha noen å prate med, så kan du bare snakke med din kjærestes søster om du ønsker 🙂
    Ha en fortsatt god kveld, og beklager lang kommentar!! lol 😛

  2. unsjull mg men uansitt kå mye du he snakt me fålk så syns eg ikje du ska utala dg sånn så du he jort her nr du faen ikje he peiling på kå du snakke om!!! ja du kan sei kå du suns å dine synsponkt, men her skrive du jo akkuratt så du he foll peiling på fann alt. eg blir rett å slett litt hissig på SÅNNE fålk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top