Some friends are like pennies, Two-faced & worthless!

«Det er bedre og ha få men gode venner enn mange og dårlige venner»
Hvordan skal en vite hvem enn kan åpne seg for og snakke med? Hvem som er gode venner og hvem som er dårlige? At de ikke snakker bak ryggen din? Og at di ikke bare er gode venner når ting er fint og flått men når ting blir vanskelig så bare forsvinner de? Det er nokk mange der ute som lurer på det samme og som har brent seg så mange ganger på folk som de trodde var gode venner men egentlig bare var et stort asshole!


Jeg har ofte gått på den smellen med at de jeg trodde var gode venner egentlig bare var fake. Jeg har prøvd å stole på folk om og om igjen men veldig ofte har jeg fått hørt det jeg har sakt i en litt annen versjon tilbake av andre. Og hvem vil vel ha sånne venner?

Jeg har egentlig alltid vert en jente som har hatt mest guttevenner ettersom jeg har opplevd at jente venner ofte bare er fake og dårlige, men dette sier jeg ikke for at andre jenter der ute skal bli fornærmet eller noe. Men etter en liten tid ga jeg jentene en liten ny mulighet til og vise meg at de også kunne være gode venner, men jeg har brent meg litt igjen noen ganger på den. Jeg har i senere tid opplevd at jente venner som jeg trodde var gode har gått bak min rygg og trodd de jorde det rett men at de faktisk bare skapte vanskeligheter for meg i forskjellige situasjoner. Jeg har prøvd å snakke men når de ikke fungerer så er det ikke annet enn og bare prøve og lavere og bry seg, og om en bry seg innerst inne så må enn bare la det gå. For og si de enkelt, få et hardere hjerte i noen situasjoner. Ikke la seg tulle med og bare la alt flyte forbi men faktisk stå litt på egne ben og være sterk uansett om en føler seg svak. For du er din egen lykke smed i live og du er den eneste du kan stole mest på. Når du har en følelse så stol på den og ikke bare kast den bort, for somregel stemmer den.

Men selvfølgelig har jeg også fått noen få men gode jente venner som jeg føler jeg kan stole på og som ikke har gått bak ryggen min. Og for å si de enkelt det er bare FANTASTISK <3 Jeg prøver og hele tiden stille opp for de vennene jeg har som er gode venner og som ønsker og bruke sin tid også på meg og ønsker og være trofaste mot deg osv.

Men vis enn har en fortid som er vanskelig og som har inne bert og bli stålket i ryggen gang på gang på gang, så er det jo ikke merkelig at en til slutt er skeptiske til hvem man kan stole på. For vi alle har en vi stole på men samtidig har også de andre personene andre venner de stoler på, og det er ofte der konfliktene kommer, uheldigvis! Men for og ta meg selv i utgangspunkt så har jeg vert igjennom den mange ganger, og hvis dere har lest det siste blogg innlegget jeg skrev så forstår dere litt mer hva det dreier seg om. Men jeg har nå klart og begynne litt på ny med en ny start etter jeg flyttet og føler at det har jort godt for meg. Det har jort godt for meg og få andre omgivelser og inntrykk og få litt nye venner og til og med noen av dem føler jeg er så å si beste venner for meg. Men tanken sviver hele tiden bak i hode, vil jeg bli sviktet igjen eller vil dette endelig nå gå bra. Men enn kan ikke annet enn og bare prøve og stole på sin egen mage følelse og prøve, og være litt påpasselig meg hvem du åpner deg for og hva du sier.

 Never explain, your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway

Det er et ordtak som jeg liker veldig godt ettersom det stemmer veldig mye med det som står og hva budskapet i det er. For når du får slengt ansiktet at du lyver eller andre ting, så tenker jeg når de spør deg om noen slags forklaring på hvis det er noe som har hent. Så hvorfor skal du forklare deg når du får høre etterpå at du lyver? Hvorfor trenger de en forklaring når de ikke engang gir det en mulighet til og tro på det du sier når du bare er ærlig og snakker sant. Men i situasjoner med gode venner så trenger du ofte ikke og forklare noe, om de spør deg om noe så ønsker de og lytte til svare du har på det de spør deg om og vurderer der ifra og tror på det du sier. Noen som er enige eller? 🙂


Men til slutt vil jeg bare si til dere andre, husk at det er bedre og ha få men gode venner enn mange og dårlige venner 🙂  og om du har blitt dålket i ryggen så prøve og bare gå videre og gi det en mulighet igjen etter hvert for du kommer ingen vei om du prøver 🙂

Er det noen som kjenner seg igjen i og bli gått bak ryggen av andre venner som de trodde var trofaste mot deg?
– har dere andre fått hørte av andre som egentlig er dine venner at du lyger og nekter og tro på sannheten som blir sakt når du aldri har løyet til dem?

Hvordan har dere klart og kommet ut av situasjoner når det har vert vanskelig i en venne gruppe?

xoxo,
Xtine Michelle

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top